Unit 2 New York

Year 6 English Study Plan

Unit 2, weeks 45 -  50

  

NEW YORK

In this unit we will travel to New York to see how people live in this famous American city.


What are we going to do?                

•·        Read about the city of New York.

•·        Learn how to talk and write about New York.

•·        Learn words to describe families.

•·        Learn how to write a diary and e-mail.

•·        Practise grammar: adjectives, have/has, is/are/am


Why are we learning this?                                     

  • To be able to talk and write about New York
  • To understand words that American and British people use
  • To understand when people talk about families
  • To write, read and understand a diary and e-mail
  • To be able to write about your family

What should I study?

                                            Wings 6 Textbook Section 2 pp. 25 - 43

                                            Wings 6 Workbook Section 2 pp. 22 - 40


How can I show what I have learned?                

  • Take part in class discussion/exercises
  • Choose three sights in New York and find pictures and little information (in English) about each of them (by Thursday, 13 November, w. 46)
  • Write an email to your friend, by Mon, 17 Nov (w. 47) and reply to your friend's email to you, by Thursday, 20 November
  • Write a diary note from your trip to New York, by Friday, 28 November (w. 48) (ex. 17, p. 29 in your Workbook)
  • Write a story about your family, by Friday, 5 Dec (w. 49) (ex. 16, p. 29 in your Workbook)
  • Pass the test Class 6:1 & 6:2 Tuesday, 9 Dec, Class 6:3 Thursday 11 Dec (w. 50)



  

Mål att sträva mot

Skolan skall i sin undervisning i engelska sträva efter att eleven

- utvecklar sin förmåga att använda engelska för att kommunicera i tal och skrift,

- fördjupar sin förståelse av talad engelska i olika situationer och sammanhang,

- utvecklar sin förmåga att delta aktivt i samtal och skriftlig kommunikation, uttrycka sina egna tankar på engelska samt uppfatta andras åsikter och erfarenheter,

- utvecklar sin förmåga att använda engelska muntligt i olika sammanhang för att berätta, beskriva och förklara samt motivera sina åsikter,

- utvecklar sin förmåga att läsa olika slags texter för upplevelser, information och kunskaper,

- utvecklar sin förmåga att uttrycka sig varierat och säkert i skrift för att berätta, beskriva och förklara samt motivera sina åsikter,

- utvecklar sin förmåga att analysera, bearbeta och förbättra språket mot allt större variation och säkerhet,

- utvecklar sin förmåga att använda hjälpmedel och att kritiskt granska informationskällor,

- utvecklar sin förmåga att reflektera över levnadssätt och kulturer i engelsktalande länder och göra jämförelser med egna erfarenheter,

- utvecklar sin förmåga att reflektera över och ta ansvar för sin egen språkinlärning och att medvetet använda arbetssätt som främjar den egna inlärningen,

- utvecklar sin förmåga att planera, genomföra och utvärdera uppgifter, på egen hand och i samarbete med andra.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0