Class 6:3 Unit 3 study plan weeks 11-19


  

Year 6 English Study Plan

Unit 3, weeks 11-19

  

AT SCHOOL

In this unit we will learn how to talk about your typical school day, subjects that you study and things that you use in the classroom. We will also travel to Toronto in Canada to see what a school day looks like there.


What are we going to do?                

•·        Read about Toronto and what you can do there.

•·        Learn how to talk and write about your school.

•·        Learn words for subjects at school.

•·        Learn words for things that you use in the classroom.

•·        Practise grammar:         a/an before a noun (an apple, a girl)

possessive pronouns (my, your)

  

Why are we learning this?                                     

  • To be able to talk and write about Toronto.
  • To understand when people talk about school.
  • To be able to talk with people you have not met before.
  • To be able to talk and write about what you do at school.

  

What should I study?

                                            Wings 6 Textbook Section 3 pp. 45 - 61

                                            Wings 6 Workbook Section 3 pp. 41 - 54


How can I show what I have learned?
                

Take part in class discussion/exercises

Choose three interesting places in Toronto and find pictures and little information (in English) about each of them (week 11)

Write your own timetable in English, ex. 16, p. 48, Workbook (week 14)

Do grammar exercises: Workbook, pp. 52-54 (week 16)
Write what your typical school day looks like (week 18)

  • Pass the test (w. 19)
    1. listening comprehension about school
    2. useful phrases (pp. 52-53 in the Textbook)
    3. school words (Textbook pp. 54, 60-61)
    4. facts about Toronto (Textbook, pp. 48 - 51)
    5. writing about your school day
    6. grammar:   a or an before a noun (an apple, a girl) Workbook pp. 52-53; possessive pronouns (my, your) Workbook pp. 53-54                                       

Mål att sträva mot

Skolan skall i sin undervisning i engelska sträva efter att eleven

- utvecklar sin förmåga att använda engelska för att kommunicera i tal och skrift,

- fördjupar sin förståelse av talad engelska i olika situationer och sammanhang,

- utvecklar sin förmåga att delta aktivt i samtal och skriftlig kommunikation, uttrycka sina egna tankar på engelska samt uppfatta andras åsikter och erfarenheter,

- utvecklar sin förmåga att använda engelska muntligt i olika sammanhang för att berätta, beskriva och förklara samt motivera sina åsikter,

- utvecklar sin förmåga att läsa olika slags texter för upplevelser, information och kunskaper,

- utvecklar sin förmåga att uttrycka sig varierat och säkert i skrift för att berätta, beskriva och förklara samt motivera sina åsikter,

- utvecklar sin förmåga att analysera, bearbeta och förbättra språket mot allt större variation och säkerhet,

- utvecklar sin förmåga att använda hjälpmedel och att kritiskt granska informationskällor,

- utvecklar sin förmåga att reflektera över levnadssätt och kulturer i engelsktalande länder och göra jämförelser med egna erfarenheter,

- utvecklar sin förmåga att reflektera över och ta ansvar för sin egen språkinlärning och att medvetet använda arbetssätt som främjar den egna inlärningen,

- utvecklar sin förmåga att planera, genomföra och utvärdera uppgifter, på egen hand och i samarbete med andra.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0