Class 6.2 Unit 4 Spare time weeks 19-24


  

Year 6 English Study Plan

Unit 4, weeks 19-24

  

SPARE TIME

In this unit we will learn how to talk about your spare time activities, what makes a good friend and how you can make friends. We will also travel to Hong Kong in China to see what life is like there.


What are we going to do?                

•·        Read about Hong Kong and what you can do there.

•·        Learn how to talk and write about what you can do in your spare time.

•·        Learn how to talk and write about your friends.

•·        Learn how to discuss why friends are important.

•·        Practise grammar:         the simple present tense

e.g.             I learn English at school.

My friend learns Chinese in Australia.

  

Why are we learning this?                                     

  • To be able to talk and write about Hong Kong.
  • To talk and understand when people talk about friends.
  • To be able to talk with people you have not met before.
  • To be able to talk and write about what you do in your spare time.

  

What should I study?

                                            Wings 6 Textbook Section 4 pp. 65-88

                                            Wings 6 Workbook Section 4 pp. 56-72


How can I show what I have learned?                

  • Take part in class discussion/exercises

•·        Do grammar exercises: Workbook, pp. 68-72 (week 19)

•·        Choose three interesting places in Hong Kong and find pictures and little information (in English) about each of them (week 20)

  •  Write about your interests: Workbook, ex. 15, p. 61, ex.  (week 21)
  • Write about your friend: (week 22)
  • Pass the test (w. 23)

•1.      listening comprehension about Simon in Hong Kong (use your CD)

•2.      useful phrases (Textbook pp.72-73, Workbook ex. 6, p. 58)

•3.      words for spare activities (Textbook p.74, Workbook, ex.7, p. 58)

•4.      grammar:    The Simple Present Tense  - Workbook pp. 68-72

•5.      facts about Hong Kong (Textbook, pp. 68-71)

•6.      writing about your friend (Textbook, pp. 82-83; Workbook, ex. 13, p. 61 + Worksheets 18 &19)


Mål att sträva mot

Skolan skall i sin undervisning i engelska sträva efter att eleven

- utvecklar sin förmåga att använda engelska för att kommunicera i tal och skrift,

- fördjupar sin förståelse av talad engelska i olika situationer och sammanhang,

- utvecklar sin förmåga att delta aktivt i samtal och skriftlig kommunikation, uttrycka sina egna tankar på engelska samt uppfatta andras åsikter och erfarenheter,

- utvecklar sin förmåga att använda engelska muntligt i olika sammanhang för att berätta, beskriva och förklara samt motivera sina åsikter,

- utvecklar sin förmåga att läsa olika slags texter för upplevelser, information och kunskaper,

- utvecklar sin förmåga att uttrycka sig varierat och säkert i skrift för att berätta, beskriva och förklara samt motivera sina åsikter,

- utvecklar sin förmåga att analysera, bearbeta och förbättra språket mot allt större variation och säkerhet,

- utvecklar sin förmåga att använda hjälpmedel och att kritiskt granska informationskällor,

- utvecklar sin förmåga att reflektera över levnadssätt och kulturer i engelsktalande länder och göra jämförelser med egna erfarenheter,

- utvecklar sin förmåga att reflektera över och ta ansvar för sin egen språkinlärning och att medvetet använda arbetssätt som främjar den egna inlärningen,

- utvecklar sin förmåga att planera, genomföra och utvärdera uppgifter, på egen hand och i samarbete med andra.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0